„Ideja je zapravo bila da pokažemo dobri duh Nikšića kroz koncept kreiranja i dijeljenja, a to je da sami turisti mogu da kreiraju svoj suvenir iz uspomena i utisaka koji su oni imali u Nikšiću, a da jedan dio tih suvenira podijele dragim ljudima, zato što je to jedan duh koji je Nikšić uvijek imao – dijeljenje i solidarnost“, uzbuđeno pričaju tvoritelji najboljeg idejnog riješenja zvaničnog suvenira grada Nikšića.
Tokom 48 sati, od 30. maja tim pod nazivom Urban Craftsmen, koju čine Luka Rakojević, Jovana Milović, Haris Bajramović, Vukašin Rakočević i Darija Egorova, bio je uporan u svojoj namjeri da osmisli najbolji suvenir koji Nikšić zaslužuje da ima na prvom međugeneracijskom mejkerskom hakaTON-u u Tehnopolisu. Od 13 prijavljenih ekipa, 11 je uzelo učešće na ovom događaju i predstavilo svoje idejno rješenje na finalnom pitch-u pred članovim stručnog žirija. Nakon pitch-a, žiri je imao veoma tešku ulogu u odlučivanju o najboljim, jer je svaki suvenir poseban i jedinstven na svoj način i ima svoju priču. Članovima žirija je trebalo 40 minuta da konačnu odluku donesu i proglase pobjednike.
Suvenir koji je pobjednička ekipa kreirala sastavljen je iz više djelova koji mogu biti privjesci za ključeve ili magneti, a koji za osnovu imaju heksagon, koji je osnova Nikšića i njegovog urbanističkog plana. Tvorci ove ideje objasnili su da je njihov suvenir zapravo namijenjen dragim ljudima sa kojima želimo da podijelimo najljepše uspomene iz Nikšića. Da bi i sami kupac suvenira imao suvenir kada sve dodatke podijeli sa drugima, za njega je posebno namijenjena osnova sa inspirativnim porukama koje su porijeklom iz Nikšića, a sa druge strane se nalazi otvarač za pivo.
Drugoplasirani tim pod nazivom 4MFLUCET čini šest članova: Marko Petričević, Nikola Matičić, Maša Laković, Matija Nikcević, Aleksandra Mijusković i Dušan Aleksić. Oni su kreirali prepoznatljivi landmark u obliku slova NK, koji bi se takođe mogao izrađivati u obliku suvenira.
Milić Toljić, Mićo Kontić i Anastasija Višnjić članovi su trećeplasiranog tima pod nazivom Ovde napon dvesta. Njihova ideja je bila kreiranje karakterističnog otvarača i zatvarača flaša za pivo, na kojem se nalazi i prepoznatljivi urbanistički plan grada.
Ključnu ulogu u čitavom procesu su odigrali mentori koji sugerisali timovima tokom čitavog procesa pravljenja suvenira. “Tehnopolisov hakaton je pravi pokazatelj da Crna Gora poseduje veliki potencijal u kreativnim ljudima koji se ne boje da prihvate izazov. Verujem da su učesnici sa sobom poneli nova znanja i iskustva, kao što je primena 3D štampača, i da su stekli samopouzdanje da nastave da stvaraju. Veliki doprinos ovom projektu je svakako dao i žiri. Ne samo učestvovanjem i podrškom, već i kvalitetnim savetima koji će narednim događajima ovog tipa sigurno dati još veću vrednost“, rekao je David Daković iz 3D Republike koji je bio jedan od mentora i članova žirija.
Đorđije Brkuljan, menadžer za upravljanje programskim aktivnostima i razvoj preduzetništva u Tehnopolisu, veoma je zadovoljan kako je hakaTON protekao: „Mi smo, kao organizatori, jako zadovoljni kreativnošću koju smo podstakli kod ovolikog broja ljudi. Ovo je bila prilika da ovdje u Tehnopolisu dokažemo koliko Nikšić može. Nadamo se da će ovo biti samo početni korak u našoj daljoj saradnji sa učesnicima, ali i početak rebrendiranja grada Nikšića. Nastojaćemo da i budućim aktivnostima dajemo vjetar u leđa kreativnoj industiji čiji je potencijal ogroman.“
Svi zainteresovani mogu pogledati suvenire u IPC Tehnopolis narednih 10 dana.