Obuka u okviru programa “Uspostavljanje i promocija mentoring usluga za mala i srednja preduzeća u zemljama Zapadnog Balkana-Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori” počela je danas u Zavodu za školstvo u Podgorici. Ispred Tehnopolisa obuci prisustvuju pomoćnica direktora Vanja Zorić Šundić i asistentkinja na projektnim aktivnostima, Miljana Peković.
Tokom prvog dana obuke, učesnici su bili u prilici da se upoznaju sa ključnim elementima finansijskog upravljanja i izrade biznis planova, te pojmovima kao što su finansijski izvještaj i analiza, kriterijumi za ocjenu poslovanja preduzeća, značaj upravljanja gotovinom i osnovni racio pokazatelji.
U drugom dijelu treninga, biće više riječi o troškovima poslovanja, tačkama rentabilnosti, upravljačkim odlukama i poslovnom planiranju.
Obuke su organizovane u sedam modula, koji će se fokusirati na sljedeće teme: finansijski menadžment i biznis planovi, marketing, upravljanje ljudskim resursima, komunikacione vještine, proizvodni menadžment, mentoring za postojeća preduzeća i mentoring za startup-ove.
Učešće predstavnika IPC Tehnopolis u ovom programu ima višestruki značaj, ne samo zbog mogućnosti pružanja ove vrste usluge u budućem periodu, već i zbog unapređenja kapaciteta Tehnopolisa za podršku svojim stanarima.
Obuku je organizovalo Ministarstvo ekonomije u saradnji sa Japanskom agencijom za međunarodnu saradnju u cilju podržavanja nesmetanog razvoja i smanjenja broja neuspješnih preduzeća i preduzetnika.
Treninge sprovode sertifikovani mentori regionalnih agencija iz Srbije.